طراحی دکوراسیون داخلی اتاق موسیقی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق موسیقی
چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 ساعت 13:15 | بازدید : 44 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

علاقه به موسیقی یک علاقه نسبتا فراگیر در میان مردم است. به همین علت برخی از افراد تمایل دارند که یک اتاق مختص موسیقی در خانه یا محل کار خود داشته باشند. اگر شما نیز تمایل به داشتن یک اتاق برای موسیقی در خانه تان دارید قطعا این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا اتاق خود را به خوبی با یک طراحی دکوراسیون داخلی فوق العاده آماده کنید. برای داشتن یک اتاق موسیقی ابتدا باید به این نکته توجه کنید که تمایل دارید چه نوع کاربری برای شما داشته باشد. آیا تمایل دارید این اتاق تنها یک اتاق برای قرار دادن ابزارآلات موسیقی، یک اتاق برای آهنگسازی و یا حتی تمرین انواع ساز و آواز باشد.

عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق موسیقی

برای طراحی داخلی و دیزاین اتاق موسیقی نکاتی را باید مد نظر خود و یا طراحان داخلی قرار دهید. محل قرارگیری اتاق خانه یا محل کار شما و یا متراژ آن می تواند برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق اثر بگذارد. در ادامه برخی از این عوامل را با توضیحات لازم ذکر می کنیم:

کنترل صدا در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق موسیقی

همانطور که میدانید ابزار‎آلات موسیقی دارای صداهای زیر و بمی هستند که با نواختن آن ها این صدا ها به گوش بقیه اهالی ساختمان می‎رسد، برای آواز خواندن نیز این قضیه صدق می کند. تولید صدا های بلند همسایه ها و یا دیگر اهالی خانه را مورد آزار و اذیت قرار می دهد. بنابراین اتاق موسیقی باید به گونه ای طراحی شود که کمترین صدا از آن بیرون بیاید. برای این کار باید اتاق موسیقی را عایق صدا کرد. ابزاری که به عنوان عایق صدا مورد استفاده قرار می گیرد، پوششی برای دیوار ها برای آکوستیک کردن آن است. با انجام عملیات آکوستیک در یک اتاق نه تنها صدایی داخل یا خارج از اتاق نمی شود بلکه صدا های درون اتاق نیز بازتابی ندارد. در این نوع اتاق ها باید تمام درز هایی که ممکن است به ورود و خروج صدا بیانجامد را به طور کامل بست. در ها، پنجره ها و دریچه کولر از این دست خروجی ها هستند. اگر کفپوش اتاق نیز به نحوی است که باعث بازتاب یا خروج صدا از اتاق می شود باید آن را نیز آکوستیک کرد. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم کاربری اتاق در طراحی دکوراسیون داخلی آن اهمیت زیادی دارد برای مثال انواع اتاق های زیر را بررسی می کنیم:

  • اتاق های مخصوص میکس و مسترینگ به هیچ عنوان نباید در معرض صدا باشد و برای همین باید آکوستیک بسیار قوی در آن پیاده سازی کرد.
  • اتاق نوازندگی نیاز به آکوستیک خیل قوی ندارد و با یک آکوستیک ساده مانع خروج صدا از اتاق و خانه یا محل کار شما می شود.
  • اتاق ضبط صدا نیز نیاز به آکوستیک دارد تا کاملا ضد صدا شود البته آکوستیک اتاق صدا لازم نیست خیلی قوی باشد. یک آکوستیک متوسط برای این اتاق کفایت می کند.
  • اتاق آهنگسازی نیز باید آکوستیک شود ولی نیازی نیست مثل اتاق میکس و مستر یا ضبط صدا خیلی قوی آکوستیک شود.

طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان اتاق موسیقی

همانطور که میدانید اتاق موسیقی ممکن است مملو از ساز ها و وسایل مربوط به موسیقی باشد. چیدمان این وسایل باید به طوری باشد که دسترسی به آن ها راحت و آسان باشد و مانع رفت و آمد فرد در اتاق نشود. قرار دادن ساز های کوبه ای در کنار هم و یا ساز های زهی در کنار یکدیگر نظم خوبی به اتاق شما می بخشد. پس سعی کنید طوری اتاق موسیقی را با طراحی دکوراسیون داخلی بچینید که ابزار موسیقی به خوبی از یکدیگر قابل تشخیص باشند.

وسایل و ابزار اتاق موسیقی در طراحی دکوراسیون داخلی

ابزار مختلفی در اتاق موسیقی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها اتاق موسیقی را طراحی و دیزاین کنید. صندلی مخصوص نواختن ساز، پایه های نت موسیقی، انواع ساز های زهی، کوبه ای و بادی، باند ها و میکروفون، اسپیکر، ابزار های آهنگسازی، کارت صدا، هدفون و هدست، پایه ساز و وسایل دیگر مربوط به موسیقی از جمله وسایلی هستند که می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده کنید.

انواع اتاق موسیقی در محل های مختلف

شما می توانید هر جایی یک اتاق موسیقی داشته باشید، تفاوتی ندارد که این اتاق در خانه شما یا محل کارتان قرار داشته باشد یا دقیقا محل کار شما باشد. شما باید برخی نکات را در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر بگیرید. توجه به عایق صدا بودن مهمترین نکته در مورد اتاق های موسیقی است. صدای ساز ها و باند های موسیقی زیاد است. ممکن است شما در اتاق موسیقی تمرین آواز خواندن بکنید؛ که در این مورد هم باید حتما به عایق صدا بودن توجه کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق موسیقی در نگاهی اجمالی

با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با اتاق موسیقی و طراحی دکوراسیون داخلی آن در اختیار شما قرار گرفت می توانید برای خودتان یک اتاق موسیقی دیزاین کنید و از آن استفاده کنید. همانطور که میدانید،مهمترین نکته در طراحی اتاق موسیقی عایق صدا بودن آن است که با کمک متخصصان این حیطه، می توانید به خوبی اتاق را عایق صدا کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق موسیقی

 
 



موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 7
:: بازدید سال : 18
:: بازدید کلی : 1935